Jednání se zájemcem se většinou vede v domácnosti zájemce z důvodu celkového posouzení nepříznivé sociální situace.
Nepříznivá sociální situace je oslabení nebo ztráta schopnosti z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu, pro krizovou sociální situaci, životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňující prostředí, ohrožení práv a zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby nebo z jiných závažných důvodů řešit vzniklou situaci tak, aby toto řešení podporovalo sociální začlenění a ochranu před sociálním vyloučením.
(dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění)
Postup jednání se zájemcem:
- prvotní informace získá zájemce při prvním kontaktu se sociální pracovnicí,
- sociální pracovnice si domluví osobní schůzku se zájemcem,
- sociální pracovnice při osobní schůzce se zájemcem zjišťuje jeho nepříznivou sociální situaci, jeho požadavky, cíle, které budou možné realizovat prostřednictvím naší služby, zájemci jsou sděleny všechny potřebné informace k realizaci služby,
- jsou domluveny úkony a rozsah poskytované péče,
- zájemci je vysvětlen proces individuálního plánování.
Výsledkem tohoto jednání je písemný Záznam z jednání se zájemcem a vyplněná Žádost o poskytování služby. Pokud je sociální situace zájemce nepříznivá, spadá do cílové skupiny a my jako poskytovatel služby máme volnou kapacitu, je možné ihned na této schůzce podepsat i Smlouvu o poskytování služby. V případě obsazené kapacity zařadíme žadatele o službu do evidence zájemců (pořadník čekatelů).